ראשי » שירותים מומלצים » הדפסה תלת ממדית – בדומה לפיתוח תמונה רק אחרת

הדפסה תלת ממדית – בדומה לפיתוח תמונה רק אחרת

תחום הדפסת מוצרים בתלת ממד לוקח תחומים מוכרים ומרחיק את גבולות המשחק והשליטה. פתאום הרבה יותר מהיר להבין כיצד מודל מסוים עובד, נראה, מתחבר, משפיע, מרגיש. לפתע אין צורך לחפש אינספור אנשי מקצוע שמתמחים בעיבוד החומרים השונים. ניתן בלחיצת כפתור לשלוח את הקובץ המוכן ופשוט להגיע לאסוף מוצר, מעט בדומה לפיתוח תמונות. עם זאת, במקום ללחוץ על כפתור ולצלם תמונה, פה נדרשים לשלוט בתוכנות תלת ממד, אם כי גם פה קיים פתרון. ממש כפי שתחום ההדפסה התלת ממדית מפותח, כך גם תחום המידול בתוכנות מחשב. וכך, אם נסכם, נציין שבשביל לייצר חלק מסוים צריך לשלב בין שליטה בתוכנה ייעודית לבין שליטה בתחום ההדפסה התלת ממדית. הכי עתידני ופרקטי שיכול להיות.

טכנולוגיות וחומרים שמעניקים מענה ממוקד

אם פעם רק סטודנטים לעיצוב מוצר, מפתחי סטארט אפ בתחום הרפואה, או תכשיטנים היו נעזרים בתחום ההדפסה התלת ממדית, הרי שכיום הדפסה תלת מימדית מאוד נפוצה. ככל שהיא יותר נפוצה, כך גם השיטות והחומרים שמהם ניתן להדפיס יותר מסעירים ועונים על צרכים יותר נקודתיים. נשמע מעניין? מוזמנים להכיר לעומק שתי שיטות שנחשבות מתקדמות ועם זאת נגישות ויחסית זולות:

1. הדפסת תלת מימד על בסיס הדפסת חוטים

טכנולוגיית הדפסת חוטים גם קרויה FDM. שיטה זו מבוססת על חוטי פלסטיק שבעת ההדפסה עוברים ממצב מוצק למצב ג'לי. הדפסה זו פועלת בשכבות – מלמטה למעלה, כאשר בין שכבה לשכבה האובייקט מתקרר ועל הדרך מתקשה. פה ניתן ליצור עבודות מדויקות וממגוון חומרים. אחד היתרונות הגדולים של הטכנולוגיה נוגע למחיר – מדובר באחת השיטות היותר זולות שניתן למצוא בתחום. כמובן שאם מגיעים מתחום הרובוטיקה, העיצוב, ההנדסה או אפילו החינוך. זו אכן שיטה מובילה. לצורך הדוגמה נציין שהדפסה חוטית מאפשרת לייצר תבניות גמישות, חומרים שקופים, אובייקטים נמתחים, סכום ייעודי לאכילה, משחקים לילדים ועוד.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

2. מדפסת תלת מימד על בסיס הדפסת שרף

מדובר בטכנולוגיית SLA / DLP, טכנולוגיה שחומר הגלם שלה הוא נוזל פוטו פולימר, ואכן ממש כפי שהשם מרמז, מדובר בסוג של פולימר שבאמצעות חשיפה לאור (שמקורו בלייזר) מתקשה, וגם פה, ההתקשות נעשית שכבה אחר שכבה.

שיטה זו נחשבת מאוד ותיקה, עובדה שמובילה את איכות השליטה למחוזות חדשים. אם בשיטת הדפסת חוטים רמת הגימור אינה 100% חלקה, הרי שבמקרה זה הצורה המוגמרת חלקה לגמרי, רמת הדיוק מרבית וכל פרט מאוד ברור. נוסף לכך,  שיטה זו מאפשרת להדפיס מוצרים שיודעים להתכופף ולהימתח מבלי לאבד את היכולת לחזור לצורה המקורית. עם זאת, יחסית לשיטה הנ"ל, שיטה זו נחשבת יותר יקרה. פה קהל היעד מתמקד באנשים שמחפשים פריטים קטנים וסופר מדויקים. רופאי שיניים,  מעצבי תכשיטים, אנשים שעובדים על מיזם רפואי וכדומה. גם שיטה זו  יודעת לאפשר גישה לשורה ארוכה של חומרי גלם. שרף שקוף מט, שרף לבן, שרף חזק במיוחד ,שרף מדויק במיוחד וכדומה.

כל צורך והחומר הייעודי עבורו

אז כן, מדובר בעולם שמציע אינספור אפשרויות. כיום במקום ללכת לצורף כדי לעצב טבעת אירוסים, ניתן ללכת לאדם ששולט בתוכנת תלת ממד. במקום רק לחלום על סטארט אפ, ניתן להתחיל לבצע בדיקות מהירות ויכולות מוצריות. מהיום במקום למדל חלקים מחומרים יקרים, ניתן לרוץ עם הרעיון ובתוך כמה ימים להבין מהו הצעד הבא. כל היופי שקיימות מגוון טכנולוגיות הדפסה וכל טכנולוגיה עובדת עם שורה ארוכה של חומרים שעונים על צרכים אחרים, צאו לדרך ושיהיה בהצלחה.