ראשי » שיווק דיגיטלי » איפיון אתר – איך לאפיין אתר נכון?

איפיון אתר – איך לאפיין אתר נכון?

השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך ההקמה של אתר אינטרנט החדש, הוא שלב האפיון. איפיון אתר הוא תהליך טכני שבו אתם מגדירים במסמך כתוב את הציפיות והדרישות מתהליך ההקמה של האתר. הן מבחינת הלקוחות והן מבחינת הפעילות הטכנית באתר. זו היא עבודת תיאום ציפיות בין בעלי האתר לבין האנשים שעובדים על הקמת האתר. ומשום כך מדובר על משימה שחשוב לבצע תוך הסתכלות על כל הפרטים הקטנים.

אפיון אתרים – איך עושים את זה נכון?

על פניו, אין דרך אחת לכתוב מסמך אפיון כדי להבטיח שאתר האינטרנט שלכם יהיה אתר אינטרנט מושלם. לכל פרוייקט יש את הדרישות הייחודיות שלו. ולכל נותן שירותים יש סדר פעולות אחר לגמרי שמאפיין את הפעילות המקצועית שלו. מה שאומר שאתם צריכים ליצור דינמיקה מיוחדת בין כל המעורבים בתהליך, כדי להבטיח שהתוצר יהיה לא פחות ממושלם. יצירת תקשורת פתוחה. תהליך מחקר שוק עמוק. כל אלו יביאו אתכם אל שולחן השרטוטים עם ידע מסוים בנוגע לדרישות שאתם רוצים להכניס במסמך אפיון.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

אילו שאלות לשאול במהלך איפיון אתר?

לאורך תהליך העבודה על אפיון אתר, נשאלות המון שאלות שירכיבו את תמונת המצב הסופית. על-פי-רוב, השאלות שתרצו להציג בתוך מסמך האפיון יפנו לכמה נותני שירותים:

  1. המפתח –תהליך התכנות של בניית אתרים מתחיל בפיתוח ותכנות. המפתח יבקש לדעת מה יהיה הבסיס הטכני להקמת האתר? האם תרצו לעבוד עם תבניות עיצוב או לכתוב מא' ועד ת' את הקוד לאתר שלכם? האם ישנן דרישות טכניות מיוחדות? פיצ'רים שאתם צריכים להכניס (למשל, אתר רב שפתי או חיבור למערכות לוגיסטיות)?
  2. המעצב – עיצוב אתרים היא משימה חשובה. מה הוא הלוגו של החברה שלכם? האם יש לכם מיתוג קיים לעסק? אילו קהלי יעד האתר שלכם עתיד לשרת? האם תרצו לבנות עיצוב מאפס או להתבסס על דוגמאות שמצאתם באתרים אחרים?
  3. כותב התכנים – מהו סוג השירות של האתר שלכם מציע? איך תיראה מפת האתר ומה יהיה חלוקה לנושאים ותחומים? מי הם המתחרים המובילים של העסק ומה היא השפה שבה הם מדברים עם הקהל?

כל אלו הן דוגמאות לשאלות שעולות בתהליכי בניית אתר בסיסי. ככל שמדובר על תהליך של אתר גדול יותר, כך צריך לשאול שאלות מורכבות יותר. והכל כדי ליצור נכס דיגיטלי ללא רבב שמשרת את העסק שלכם בעתיד, על בסיס תשתיות אתר איכותיות שנתפרו למידותכם.

מסמך איפיון אתר הוא חוזה העבודה האמיתי

נכון שחתמתם על חוזה התקשרות שמתאר את תנאי העבודה אל מול חברת הקמת אתרים. החוזה עצמו הוא חשוב ומהותי לתהליך העבודה והוא מתאר את תנאי העבודה והתשלום לנותני השירות. אבל, המסמך שבאמת מאפיין את העבודה המשותפת שלכם הוא מסמך אפיון. אי אפשר לצאת לתהליך הקמת אתר מבלי שאתם מבינים מה הן המטרות שלכם. במרבית המקרים, הצעת המחיר של החברה היא תולדה של תהליך אפיון. הרי אי אפשר להציע שירות מבלי לדעת איזה סוג של פרויקט החברה עומדת לבצע. אז אם חשוב לכם ליצור אתר שפוגע בול במטרה. ולייצר תהליכי העבודה מקצועיים אל מול נותני השירותים שלכם. תהליך איפיון אתרים הוא התהליך החשוב ביותר שתבצעו בחודשים הקרובים.